Dostarczanie przesyłki to wieloetapowy proces – by mógł zostać przeprowadzony szybko i bezpiecznie, przewoźnik dysponować musi odpowiednią siłą roboczą, infrastrukturą oraz innymi zasobami. Ta złożoność oraz różnorodność w zakresie oferowanych usług sprawiają, że na cennik przesyłek ma wpływ wiele czynników.
Obliczanie ceny przesyłki kurierskiej – jak się za to zabrać?
Wśród czynników mających wpływ na to, ile wyniesie krańcowa cena usługi, wyróżnić można kilka najważniejszych:
- gabaryty paczki;
- kraj dostawy;
- opłata paliwowa i drogowa;
- zakupione usługi dodatkowe.
Ceny przesyłek o podobnych parametrach mogą niekiedy znacząco różnić się w przypadku poszczególnych firm kurierskich. Przed skorzystaniem z usług danego przewoźnika warto zatem sprawdzić, jak interesująca Cię firma kurierska oblicza cenę za pojedynczą paczkę. Jeśli zastanawiasz się, jak poszczególne czynniki wpływają na koszt wysyłki, interesujące Cię informacje znajdziesz na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-ciebie/blog/koszt-przesylki-co-sklada-sie-na-koszt-wysylki.html.
Jak właściwości paczki kształtują cenę za jej dostarczenie?
Gabaryty paczki to jeden z najważniejszych parametrów mających wpływ na koszt usługi kurierskiej. Im większe rozmiary i waga przesyłki, tym wyższa będzie cena, jaką będzie musiał zapłacić klient. Należy jednak pamiętać, że na niektóre typy paczek mogą zostać nałożone dodatkowe opłaty. Dotyczy to m.in. obiektów niestandardowych, o nieregularnych wymiarach (np. przesyłka dłużycowa) – są one trudne w przewozie i wymagają specjalnej organizacji przestrzeni.
Specjalnym typem usługi są przesyłki paletowe. Polegają one na transporcie towaru umieszczonego na specjalnej platformie. W ten sposób dostarcza się całe partie produktów lub bardzo duże i ciężkie przedmioty. Ze względu na gabaryty takiej przesyłki, konieczność zachowania dodatkowej ostrożności w przewozie oraz wykorzystywanie specjalnej infrastruktury, cena tej usługi jest znacznie wyższa niż w przypadku dużych przesyłek zwykłych.
Przesyłki krajowe i międzynarodowe a cennik paczek
Kwota należności za paczkę będzie wyższa w przypadku przesyłek międzynarodowych. Wynika to oczywiście z konieczności przebycia znacznie dłuższej drogi, która dzieli nadawcę i odbiorcę paczki. Im ten dystans jest większy, tym więcej zasobów potrzeba, by obsłużyć klienta i doręczyć przesyłkę w terminie. Paczki krajowe dostarczane są znacznie szybciej, a proces ich transportu i magazynowania jest znacznie prostszy.
Ubezpieczenie przesyłki oraz inne usługi dodatkowe i opłaty
Oferowane przez kuriera dodatkowe usługi mogą uczynić dostawę jeszcze wygodniejszą. Wykupienie poszczególnych udogodnień daje szansę na dostosowanie procesu wysyłkowego zarówno do potrzeb nadającego paczkę, jak i jej odbiorcy. Kurierzy często oferują takie usługi dodatkowe, jak doręczenie przesyłki w sobotę, elektroniczne potwierdzenie doręczenia, przesyłka za pobraniem czy powiadomienie SMS o statusie przesyłki.
Niekiedy jednak w procesie dostawy mogą pojawić się problemy, za które odpowiedzialność ponosi klient lub osoba odbierająca paczkę. Na przykład w przypadku źle zaadresowanej przesyłki lub odmowy odbioru może zostać naliczona opłata za zwrot i magazynowanie przesyłki niemożliwej do doręczenia. Do ostatecznej ceny przesyłki kurierskiej wlicza się również opłatę paliwową oraz drogową.
Kurier dla firm – co warto wiedzieć?
Najpopularniejsze działające na terenie Polski firmy kurierskie (np. DHL) mogą poszczycić się długą historią współpracy z klientami biznesowymi. Zarówno zakres usług, jak i cennik kształtują się tu nieco inaczej niż w przypadku oferty dla klientów indywidualnych. Ponadto firmy zwykle mogą negocjować ceny usługi – jeśli im się uda, zapewnią tańszą wysyłkę sobie i swoim klientom. Im więcej paczek miesięcznie wysyła się w ramach danego biznesu, tym większe obniżki cen za pojedynczą przesyłkę może on uzyskać.
Usługi dla biznesu uwzględniają również dostosowywania do potrzeb firmy również innych warunków świadczenia usług. Popularni kurierzy otwarci są na oczekiwania podmiotów z najróżniejszych branż i starają się wprowadzać innowacyjne rozwiązania wspierające określone typy działalności. Dla przykładu, sklepy internetowe współpracujące z DHL Parcel mogą liczyć nie tylko na atrakcyjną cenę za pojedynczą przesyłkę, lecz również na dostępne bezpłatnie moduły pozwalające na integrację danej platformy z aplikacją DHL 24, służącą do wygodnego zarządzania przesyłkami i innymi usługami tego przewoźnika. Tego rodzaju udogodnienia w znaczący sposób mogą wpłynąć na przyspieszenie procesu realizacji zamówienia, co z pewnością docenią kupujący.
Artykuł partnera
Autor
Butik "My lovely bag"
Jako założyciele butiku wierzymy, że damska torebka to jedna z najważnejszych przedmiotów kobiety -współtworzy stylizacje -organizuje -zawiera niezbędny pakunek kobiety. Kochamy torebki!
Polecamy
Najnowsze trendy
Jaki jest koszt przesyłki kurierskiej?
Dostarczanie przesyłki to wieloetapowy proces – by mógł zostać przeprowadzony szybko i bezpiecznie, przewoźnik dysponować musi... [...]
Komentarze (0)